Socijalne mreže i aplikacije Vs socijalne manifestacije i institucije, sa jednim razmišljanjem Saše Škipića, vlasnika restorana Saša bar

Da li nakon etabliranja globalnih online aplikacija poput Ubera koji je kao vid javnog prevoza pobedio klasični taksi, baš kao i smisao posedovanja automobila, AirBnB koja je jednako tako izmenila sve standarde putovanja, odnosno hotelijerstva i turizma, na red došla sledeća velika antropološka promena naših navika, ishrana. Da li će nakon što su Milenijalci prelaskom na format HBO i Netflix-a, “ubili” klasične formate televizije ili bioskopa, You tube-om supstituisali radio i random clubbing, sledeća generacija Z biti ona koja će promeniti tradiciju kafane kao bazične socijalne institucije svakog i ne samo srpskog društva.

Sigurno ste u svakodnevici saobraćajnih gužvi u Beogradu, primetili momke u plavim majicam, na biciklima i ponekom skuteru, sa karakterističnom torbom za dostavu hrane i logom Wolt. Kada se u ovogodišnjem sezonskom prestoničkom trendu prevoza na E – trotinetima, pojavio i prvi isti takav kurir, ova ultimativna pojava i tema budućnosti restorana se konačno nametnula za forum našeg portala. Na ovu temu glasno razmišlja Saša Škipić, vlasnik, baš tom socijalnom atmosferom jednog od najvibrantnijih gradskih restorana Saša bara.

Interesantna je tema koliko sadašnji razvoj dostave (Wolt, donesi.com itd...) utiče na moj - naš ugostiteljski biznis, da li ga unapređuje ili ugrožava?

Unapredjenje  je zasigurno u poboljšanju kvaliteta dostave koga je “revolucionisao”  Wolt pa su "potparena"  ili mlaka jela postala prošlost. Sigurno će isto tako usled ovog tipa servisa jedan broj klijenata u megapolisu bez javnog prevoza poput metroa, sa permanentnom rekonstrukcijom ulica i hroničnim nedostatkom parkinga, se odluciti da ostane kuci i uziva u kvalitetu hrane koja mu je promptno dostavljena bez dodatnog troška.

Za sada ne postoji statistika, sem uočljivosti kurira Wolta, kojom brzinom raste broj korisnika dostave ali sam siguran da socijalizacija i potreba za "vazduhom" ostati primarni deo publike Beograda.

Ono sto mogu da razumem i razaznam da je dostava uglavnom iz segmenta streed fast/food publike (kojim delom pripadam i ja...jer ko ne voli Mek ili slIčno?)

To verovatno znaci da onaj ko se odlucio da ostane u ambijentu sopstvenog doma i provede vreme uz omiljeni kućni sadržaj, posledično dostavu hrane, da taj obrok ili izostali gost neće ugroziti restoran u koje bi navodno otisao jer ne možemo racunati na sve goste svo vreme. Pogotovo u onom segmentu dominantnih gostiju, više srednje klase godišta 40+, baš kao i stranaca u Beogradu.

Takođe napomenuo bi da postoji i diverzitet lokala i njihovih gostiju pa tako postoje i cenovni rangovi koji odredjuju i servisnu politiku koja se delom oslanja i na dostavu. Kako kvalitet restorana raste sa cenom obroka tako je i dostava sve manje prisutna (Sa izuzetkom mesta gde gosti ili naprosto njihov vozac trkne i vec narucenu hranu uzima i isporučuje na krajnju adresu...ovaj deo tradicije jednog Radmilovca npr sam siguran da ce mnogi prepoznati). Postoje i objekti specifičnih kuhinja koja ima svoju publiku, koji imaju i svoju sopstvenu organizovanu dostavu a nisu klasični fast food (kao što je GoSushi npr).

Ovaj oblik poslovanja pokazao je da se moze biti dva u jedan , da se ne ugrožava ni alla cart gost, niti onaj eksterni u dostavi. Šta će se na vremenom dešavati, pa sigurno će se promeniti kvalitativni (sto se vec pokazalo tačnim) nivo servisa, a objektima/restoranima koji su koncipirali poslovanje na bonus segment dostave, poboljšaće će se ili povećati promet, jer kuhinja radi pa radi. Ostali poput institucionalnog ugostiteljstva jednog Franša ili Madere, pa možda čak i ribljih restorana, svih nas u širokom preseku bistro-a u dogledno vreme neće osetiti promenu socijalnih navika gostiju/potrošača, iako je činjenica da novi naraštaji svakom novom generacijom evoluiraju kafanu kao pojam, zaključuje Saša Škipić.  

Ovde na kraju dodajemo osnovne informacije o samoj Wolt aplikaciji servisu. Nju je kao startup pokrenuo mladi Finac Miki Kuusi koji trenutno ima samo 26 godina. Trenutno ona isporučuje hranu iz više od 5000 restorana u preko 40 gradova iz 14 zemalja širom Evrope. Kako je i rečeno, proviziju ne naplaćuje od krajnjeg korisnika već od restorana i ona se u proseku kreće između 25 i 30%. Na globalnom nivou u poslednjih pet godina, dostava hrane je skočila za preko 300%, čak jedna trećina ljudi je koristi svakodnevno, ne samo iz puke praktičnosti već online upućenosti – stila života.

Dostava danas ne predstavlja više sinonim za prosečnu ili lošu hranu za kasne noćne sate. Aplikacije su logistički pobedile zahvaljujući tzv userfriendly principu dostupnosti. Dostava nije više masovni ketering sa niskim ulaznim troškovima pripremanja već svojevrsni gamechange ugostiteljstva. Wolt konkretno poput Car-Go aplikacije (ili Uber-a) nudi opciju lociranja i komunikacije, posebnih želja. Takođe restoranima u ponudi Wolt ističe najpopularnija jela, razvrstana u menije različitih vrsta (nacionalnih) kuhinja. Zatim dodatne biznis pogodnosti, transfera računa, i svih drugih mogućih opcija od tzv follow-up vremena isporuke do poručivanja. Uostalom probajte i sami.  

Ova tema je otvorena za vaše komentare i iskustva koja su dobrodošla. Dovoljno je da se za komentar jednostavno, lako i brzo registrujete. 

Komentari

Komentariši odmah
Zlatko Crnogorac, Producent, komentarisno: 13.7.2019.

zanimljiva i dobra tema

Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni. Prijavite se, ili kreirajte novi nalog

Povezane teme

FORUM

Detaljinije

Sava mala, kraj jedne epohe

Sava mala, kraj jedne epohe

BW anno domini – ante portas

Detaljinije

FORUM

Detaljinije

Mišelinova zvezdica - vodič u Hrvatskoj

Mišelinova zvezdica - vodič u Hrvatskoj

Na upravo završenom RnB Weekendu u Zagrebu (restorani&barovi) prvom gastro BTB i BTC (business to business i business to consumer) sajmu i samitu kao highlight dešavanja uručena su priznanja – Mišelinove zvezdice i preporuke za tzv regionalni istoimeni vodič za Hrvatsku...

Detaljinije

FORUM

Detaljinije

Vračar u 2019.

Vračar u 2019.

Da li je Vračar - historical, sa svim svojim novim restoranima danas socijalni epicentar prestonice? Zanima vas vaše mišljenje...

Detaljinije